lørdag 14. februar 2009

Ennå litt mer

Klasseromsundervisning med Wilson Goede for noen uker sider

Det skjer så masse! Gud blir kanskje ikke bedre og bedre, men jeg oppdager mer av alt det gode! Forrige uke var intens, med avsluttning av Lordship, og så kjempe hjernetrim med Landa Cope-"Gud har sagt alt vi trenger å vite om hvordan leve i og påvirke et samfunn.
Forrige onsdag var det fem stykker som døpte seg i havet, det var utrolig! Dan, Elisabeth og jeg svømte i mørket etterpå-litt skummelt siden haivaktene er ikke der om kvelden, men da er det ennå mer spennende:)
Lørdagen var den beste Valentines Day jeg noen gang har hatt! Guttene vekka oss halv 9. De leda oss ned til bassenget og Stefan, charles og Tim sang "you're just to good to be through"...


..så kom resten av guttene ut av vinduene og joina: "I love you baby.."da de var ferdige løp de ned og ut, og gav oss roser:)Så hadde de dekka fint bord og laga pannekaker og love-notes
En til dåp til lørdag formiddag, her er vi med basen i bakgrunnen, på vei til stranda
Elisabeth-som jeg ELSKER-hun biterGjengen-Dan, Pallu,Elisabeth,meg-på vei til stranda:)Vi tok guttene med ut og grilla Valentines kveld
Søndag var vi på lunch hos Rhonwen, ei farga jente på DTSen som skal på out reach teamet mitt:) Her er Katie og Pallua
Bagasjerommet på en bakkie-ikke så trygg-vanlig transport-her i SA. Elise-one-on-one'en min, og MichaelSå kommer litt fler bilder av Muizenberg, så dere kan se hvordan det ser ut der vi bor:)
Tim fra London som jeg får masse klemmer av
Denne uka har vi hatt undervisning om Intercession og worship-Gud har talt:)

Fredag kveld hadde vi Nations to nations-Afrika fokus!
Celebration, med mat sang og DANS!
Katie og Tim spiser/kaster mat
Alle de forskjellige afrikanske nasjonene på basen presenterte landene sine etter tur. Til slutt sang vi den sør afrikanske nasjonalsangen, jeg ble så rørt- svarte, hvite og farga som synger "unitet we will stand"-av full hals, med tårer i øynene

Etter oppryddninga satte de på musikk og vi DANSA! Her er Jerremiah fra Kongo. Han er helt fantastsik, full av Jesus, gæren og smiler alltid!
Nå er det lørdag kveld, og de to andre outreach teamene våre har dratt på mini outreach.Vårt team drar ikke før imorgen og nå er det så tomt her. Bare en uke denne gangen, gleder meg ikke til å dra fra alle sammen i tre måneder, aiai! Vi skal dra til et sted to timer nord i landet, Asthon. Hvis dere vil be for teamet og menneskene vi møter, blir jeg gla i hjertet:) Gleder meg!

3 kommentarer:

Jenny Therese Korsnes Aasen sa...

Maisen <3 Du opplever jo hele verden! Virker som du har det helt fantastisk...!

Glad i deg så!

David Aasen sa...

Kjempegøy å høre/se fra deg, Marie, at du har det bra.
"Too good to be through" - ja, tygg litt på den :)
Skal be for deg.
Glad i deg.
Prekæs!

S sa...

Åå dette elsker jeg SJEMPEmasse!

Jeg bare elsker de guttene! Jeg skal gifte meg med alle!

Også er du så brun og pen og jeg gleder meg til i sommer for da skal vi snakke om masse sjempeartige greier! mmm-m

Nyt sola litt for meg og, i dag er det "snøstorm" og kaos i New York. All public schools er stengt og togene kjører ikke. Og det er serr hele TO cm snø!