søndag 15. mars 2009

Takk Gud for hviledag


Gud er god, han er alltid god, uansett om jeg ikke er god, Gud er ALLTID god. Han er den samme, uansett omstendighetene. Takk at han er Gud og ikke jeg!
Etter foriges uke mange bønnesvar, har denne uka slått tilbake. Det er ikke så lett å forklare alltid. Vi lever jo i en åndelig verden, som er-ikke mer virkelig-men en kjenner det mer på kroppen her. Denne uka har det vært et trykk jeg aldri har opplevd før. Masse har skjedd, og siden out reach nærmer seg, anntar jeg Gud tillater litt av hvert for å forberede meg. Det er ikke så gøy når en går gjennom det, men heldigvis vet han hva han gjør, og han har seiret en gang for alle! Om det har vært aldri så tungt og blæ, har jeg lært MASSE denne uka. Om den åndelige verdenen, men også hvordan vi praktisk kan bekjempe, og deale med disse tingene. Gud er der gjennom det hele, han bærer og beskytter oss. 

I dag har jeg hatt en fantastisk hvileag ! Jeg er bare lykkelig! Ikke fordi jeg føler meg glad, men fordi Gud er den samme i dag, NYDELIGE DAG, som han var da jeg ikke akkurat hoppa å dansa. Jo mer jeg velger å tale ut sannheter om hvem han er, jo mer tro skaper det, og jeg er i stand til å holde fast selv når jeg bare har lyst til å gi opp, og ikke orker mer. 
"Bare i håp til Gud er min sjel stille, min frelse kommer fra ham. Bare han er mitt fjell og min frelse; han er min borg, jeg skal ikke rokkes."

Dan, Henzel og jeg ble bedt hjem på luch til Ludwigs familie
De har en hvit rotte, eller hund, vi er ikke helt sikre
Vi spiste den beste maten jeg noen gang har smakt- NAM! Etter matet tok vi -som det sømmer seg-familiebilde i hagen
Henzel tok oss på kjøretur og viste oss mer av Cape Town, her er Table Mountain

Se da, NYDELIGE DAG! 
Vi stoppa ved en strand og gate midt mellom alle fjellene og under hele himmelen!

Selv om dette er rike Cape Town, er det fortsatt fullt av "ikke fullt så rike mennesker". Det er faktisk ganske kvalmende å se kontrastene, men jeg vil fortsatt nyte dette vakre stedet som Gud har skapt. Da vi gikk nedover gata kom fler å spure etter penger. Jeg ble minna på historien om Peter som sier til tiggeren at han verken har sølv eller gull, men det han har vil han gi-og det fikk vi lov til å gjøre óg! Det var ikke vanskelig, men bare helt fantatisk å få lov til å sitte ned, og holde rundt de andre bare travelt skynder seg forbi. Vi velsigna de, og jeg vet at det ikke har noe å si om vi ser resultat der og da, for det er Gud som skal gjøre verket, vi kan bare være lydige og gjør vår del. 
Lørdag ble for det meste tilbrakt i "the fort" som Dan og Elisabeth byggde, og sov i,  fordi de var alene på rommet i helga. De brukte alle sengeplankene og madrassene, og ved romjentenes hjemkomst i dag, skapte dette mer glede hos den ene, enn den andre. Jeg gjemmer meg for øyeblikke på rommet mitt i håp om å unnslippe det verste!
Sist, men ikke minst: Dette er yndlingsstedet mitt på andre sida av jorda. På KNEADs kafé, dit jeg rømmer for å være litt alene med Gud. Han er så stor og vakker. Bildet viser ikke hvor fantastisk nydelig det er her, det det derimot viser en en av MANGE bakdeler som pynter litt på utsikten- noen tildekket-andre ikke;)

1 kommentar:

Marte sa...

Elska å lese på bloggen din Marie:) Inspirerende og godt! Stå på lille solstråle :)

Stoooooooor lættisklem